tisdag 26 juli 2011

linnforsstrom.blogg.se

Fick in ett tips från en tjej, hon skriver såhär:
''Har ni lagt märke till att Linn Forsström (http://linnforsstrom.blogg.se) ofta klagar på hur andra rider osv, hur de sitter osv. Hon klagar ofta på folk hon ser på tävlingar, ang. bestraffningar t.ex. 

Är inne på dethär med sits nu... Hon klagar på hur andra sitter, har själv varit mycket å snackat om sin egen sits, att den blir bättre och bättre och att den nu är bra. Vet inte riktigt om jag vill hålla med om det, kolla på bilderna liksom. Stolsits, hälarna uppåt, armbågarna utåt.. hur är det med sitsen egentligen Linn, är den så himla bra?

Tycker hon borde lägga energi på sina egna brister som ryttare istället för att klaga på andra faktiskt :)

MVH "Anonym"''
Vad tycker ni?
Sant/falskt?

3 kommentarer:

  1. tycker hennes häst är ganska lik brave heart.. kanske ska göra en look a like på dem? ;)

    SvaraRadera
  2. Hej vem du nu är. Jag är en vuxen ryttare, dressyr, tävlar MSV på min nuvarande häst.
    Jag läser varje dag Linn Forsströms blogg och jag tycker hon är en bra bloggare som står för vad hon skriver! Hon är helt ärlig i sitt skrivande vilket det inte finns många som är. Hon tycker att det går bättre och bättre att sitta som man ska i dressyr/markarbete och det tycker jag också. Kan tilläggas att jag är C-tränare i dressyr, vad har du för utbildning? Att öppet klanka ner på en ryttare som försöker bli bättre det är ojuste! Kan tillägga eftersom jag följer Linn, att hon har ridit dressyr i ca 3 år och ca 6 månader på den ponnyn hon har på bilderna du "tagit". Jag tycker med tanke på de poäng, placeringar hon fått på den ponnyn, att hon är jätteduktig. Hon kämpar på och ser sina egna fel och brister. På första bilden du "tagit" så rider hon lätt med för långa stigläder, men det ser du väl själv?
    Jag har nu tittat igenom hennes blogg flera månader tillbaka och jag kan inte se på ett enda ställe att hon pekar ut någon specifik ryttare utan hon säger vid ett ställe speciellt, att det är många hoppryttare som bör rida "bättre" för att få bättre ritter. Detta vet nog både du och jag att det är
    Nej, upp till bevis! Jag ger dig en utmaning! Sätt ut bilder på dig själv innan du uttalar dig om andra ryttare. Du kanske inte rider alls? Låt oss se hur du rider innan du utsätter andra för ditt dåliga humör och din genomruttna avundsjuka!
    UPP TILL BEVIS!
    /Karin Johansson, Skåne

    SvaraRadera