söndag 24 juli 2011

rapide.blogg.se

Jag fick en ett tips från ''Anonym''. 
Ang Josefin från Rapide och Dressyrduon.
I mejlet stod det såhär
''Hej, har ett tips om Josefin från Rapide & Dressyrduon. Hon är väldigt oseriös i sin ridning, och vill endast hoppa högt, trots att hennes två fjordingar inte klarar de höjderna. Hon går omkull med hästarna hela tiden och byter inriktning 24/7. Samt verkar det vara något bråk eller liknande mellan Josefin & Sophie, som har dressyrduon tillsammans. Och Josefin uppdaterar nästan aldrig längre.''
Tips eller klagobrev, ja det avgör ni själva. ;)
Någon som har en aning om hur det är?
Är detta sant eller falskt?

2 kommentarer:

  1. men gud. HAHA


    jag har bytt inriktning 2 gånger med 7månaders mellanrum!
    Ramona har kapacitet i hoppning hon klarar att hoppa högt, 120cm tar hon i ett knåp hur lätt som helst. Och Ramona och jag hoppar oftast 50cm-1m :)
    Anledningen till at jag inte updaterar är att Sophie slutade blogga där då slutade jag också. och p.g.a. ändrade inriktningar :)

    SvaraRadera
  2. jag har en aning om vem som skcikat in detta ^^

    och jag har gått omkull sammanlagt har jag gått omkull 5gånger med häst, 2 med miller och 3 med ramona :)

    Det jg inte förstår är att den här personen som skickat in detta aldrig sett mig rida IRL (det vet jag). Miller hoppar jag max 1m med nu efter han var sjuk och vi kommer stanna där. Han och jag har hoppat 130cm. Han klarar det men han har blivit gammal så jag vill inte riskera skador så har nu valt att hoppa MAX 1m med honom. Ramona är i sin bästa ålder just nu. Vi har hoppat 140cm med kommer aldrig göra om det vi hoppar max 130cm och det händer sällan hoppar vanligtvis hinder på 90cm med henne eftersom Kvalet till SM går på den höjden, samt SM klassen. Ramona KAN hoppa och HON älskar att hoppa högre hinder, 70cm och lägre slarvar hon på, en jag hoppar smått iaf för att inte hoppa sönder henne på höga hinder.

    Och nej sofy och jag bråkade inte. :)

    SvaraRadera